Elfstedentocht dag 1 - Reisverslag uit Sneek, Nederland van De Kluners - WaarBenJij.nu Elfstedentocht dag 1 - Reisverslag uit Sneek, Nederland van De Kluners - WaarBenJij.nu

Elfstedentocht dag 1

Door: De kluners

Blijf op de hoogte en volg De

14 Mei 2023 | Nederland, Sneek

Elfstedentocht dag 1: Leeuwarden-Sneek 55km.

Om 10.30 uur was de aftrap richting Sneek. 55 km voor de boeg.

Door een prachtig landschap, volop zon en onder het zingen van het lied:" de wielen van de fiets van pa......" hebben we de tocht gemaakt. In het begin 300 wandelaars ingehaald waardoor we zelfs door het weiland moesten fietsen.

Onderweg veel plaatsnaambordjes gefotografeerd door onze huisfotograaf Henk Hutten (Marjolein) waardoor er vaak gestopt moest worden en we wat vertraging op onze tocht ondervonden. In Bolsward terrasje gevonden en een lunch genuttigd.

Om 15.30 uur aankomst in Sneek. Wederom de koffer op de hotelkamer gezet en Sneek onveilig gemaakt door de verdere middag op een terras volop in de zon te hebben gezeten.

Logement 3B is onze slaapplek. 3B= Bier, Bed en Breakfast. 250 verschillende bieren en 22 op de tap.

Na wat hapjes en een bakkie koffie aangevuld met cointreau ons bedje weer opgezocht.

• 14 Mei 2023 - 21:04

John:

Wat leuk zo blijven we op de hoogte. Ziet er goed uit, en mooi die foto’s![e-1f603]

ps: houden jullie wel even rekening met het tijdsverschil, wij sliepen al hè!

• 14 Mei 2023 - 21:07

Elise:

Super leuk geniet er lekker van!! [e-1f37b][e-1f37b]

• 15 Mei 2023 - 11:38

Iris :

Wat super leuk zeg! Vooral de foto’s geven een goed beeld van jullie reis ;) [e-1f929]