Elfstedentocht dag 4 - Reisverslag uit Franeker, Nederland van De Kluners - WaarBenJij.nu Elfstedentocht dag 4 - Reisverslag uit Franeker, Nederland van De Kluners - WaarBenJij.nu

Elfstedentocht dag 4

Door: De kluners

Blijf op de hoogte en volg De

17 Mei 2023 | Nederland, Franeker

Elfstedentocht dag 4: Workum-Franeker 59 km.

Na een goede nacht en een heerlijk ontbijt waar zelfs scrumbled eggs ter plekke werden geserveerd stapten we dit keer om 9.30 uur op de fiets.

Het eerste gedeelte van de route verliep mooi en rustig totdat bij een hobbel in het parcours de fietstassen van Bep spontaan los kwamen van de fiets. Gevolg: Geurt die daar direct achteraan reed, reed over de fietstas heen en belandde bijna in het gras met schrikdraad . Freddy die weer achter Geurt reed kreeg ook de fietstas om zijn oren en stond meteen in de ankers......en Bep merkte niets en reed stug door........

Na alle schade te hebben bekeken weer vol goede moed onze fietstocht hervat.

Een barre tocht (lijkend op de film: de hel van 63) die met ontzettend veel koude tegenwind gepaard ging.

Ook een groot stuk langs de Waddenzee gereden over de dijk die vol stond met schapen en lammeren. Enkele schapen gingen niet aan de kant.

Het einde van de rit werd spannend want Geurt had nog 1 stipje en kon nog 2 km fietsen. Maar goed nieuws: eindbestemming gehaald zonder bijtrappen.

Moe maar voldaan kwamen we rond 16.00 uur aan bij Hotel Stadsherberg in Franeker, met 61 km op de teller waar onze koffers weer trouw op ons stonden te wachten.

Onder het genot van een biertje aan de kant van het water onze avonturen van de dag besproken en ook onze ah van de fietsaccu's gecheckt. (Belangrijk detail: 500 of 600 ah?)

Afgesloten met een heerlijk diner in ons hotel.

• 17 Mei 2023 - 20:37

John:

Wat zie’k noen, Geurt de herder?

Maar, nog geen crash of iets? Blaren? Spierpijn? Niks? [e-1f609]

• 17 Mei 2023 - 20:42

Bep:

Wij hebben nergens geen last van: Veel getraind voor de tocht natuurlijk [e-1f923][e-1f923][e-1f4aa]